ALGEMEEN
Waar heeft H3O opvanglocaties?
Onze opvanglocaties vindt u op deze pagina: https://www.h3o.nl/onze-scholen/
Waar vind ik het LRK-nummer van de opvanglocatie?
Het LRK-nummer vindt u terug op het contract of op het overzicht maandelijkse kosten. Deze zijn beide te vinden in het Kindplanner Ouderportaal.
Wat voor opvang biedt Stichting H3O aan?
Wij bieden kinderdagopvang (0-4 jaar), peuteropvang (2-4 jaar) en buitenschoolse opvang (4-13 jaar) aan. Op de website van de betreffende locatie kunt u meer informatie vinden over de opvangmogelijkheden, openingstijden en tarieven.
Wat is de opzegtermijn?
Stichting H3O hanteert een opzegtermijn van één maand. Het contract kan iedere dag van de maand opgezegd worden.
Waar vind ik het huishoudelijk reglement en de algemene voorwaarden?
Ik heb een algemene vraag over de opvang; hoe kan ik jullie bereiken?
Peuteropvang – Petra Visser is telefonisch bereikbaar op ma/di/do van 08.00 – 14.00u, wo van 08.00 – 12.00u via 078 – 890 50 13 of via e-mail opvang@h3o.nl
Kinderopvang – Linda Ruiten en/of Ghislaine Verboor zijn telefonisch bereikbaar van ma t/m do van 09.00 – 16.00u via 078 – 890 50 21 of via e-mail opvang@h3o.nl
Kinderopvang – Linda Ruiten en/of Ghislaine Verboor zijn telefonisch bereikbaar van ma t/m do van 09.00 – 16.00u via 078 – 890 50 21 of via e-mail opvang@h3o.nl
inschrijving / wijziging
Kan ik langskomen voor een rondleiding?
Uiteraard bent u van harte welkom voor een rondleiding. Neem hiervoor contact op met de locatie voor het bespreken van de mogelijkheden. U kunt hier ook online een rondleiding aanvragen.
Hoe kan ik mijn kind inschrijven voor de opvang?
Via https://h3o.kindplanner.nl/#/registration/introduction kunt u zich registreren voor de opvang. Registratie geeft geen automatisch recht op plaatsing op onze opvang. Plaatsing geschiedt op basis van ons plaatsingsbeleid zoals te vinden in ons huishoudelijk reglement.
Is mijn aanvraag goed ontvangen?
De aanvraag is door ons goed ontvangen wanneer u van ons via email een bevestiging van de registratie heeft gekregen.
Geen bevestiging ontvangen?
Na registratie ontvangt u uw persoonlijke inloggegevens voor het Kindplanner ouderportaal. Op het ouderportaal kunt u zien of u een aanvraag heeft ingestuurd. Als u daar geen aanvraag ziet, neem dan contact op met onze collega’s van de planning .
Het kan zijn dat uw gegevens en e-mailadres bij de 2e verzorger staan. Ons systeem verstuurt automatische mails naar het e-mailadres van de 1e verzorger. Of er zit mogelijk een typefout in het mailadres. Dit is te controleren via het Kindplanner ouderportaal.
Geen bevestiging ontvangen?
Na registratie ontvangt u uw persoonlijke inloggegevens voor het Kindplanner ouderportaal. Op het ouderportaal kunt u zien of u een aanvraag heeft ingestuurd. Als u daar geen aanvraag ziet, neem dan contact op met onze collega’s van de planning .
Het kan zijn dat uw gegevens en e-mailadres bij de 2e verzorger staan. Ons systeem verstuurt automatische mails naar het e-mailadres van de 1e verzorger. Of er zit mogelijk een typefout in het mailadres. Dit is te controleren via het Kindplanner ouderportaal.
Wat is mijn positie op de wachtlijst?
Helaas kunnen wij geen uitspraak doen over uw positie op onze (eventuele) wachtlijsten. Conform ons plaatsingsbeleid is het namelijk mogelijk dat sommige aanvragen eerder worden geplaatst dan andere aanvragen. De posities op de wachtlijsten kunnen dus wijzigen.
Ik wil de opvang uitbreiden / – minder opvang afnemen / – het contract wijzigen
U kunt via het Kindplanner Ouderportaal een wijzigingsverzoek indienen. Open hiervoor uw huidige contract, klik rechtsboven op het groene bolletje en klik dan op wijzigen. Zie voorbeeld.
Ik heb mijn kind ingeschreven. Is er plek?
Momenteel zit een groot deel van onze opvanggroepen helaas vol. Hierdoor zijn wij afhankelijk van opzeggingen en/of wijzigingen van reeds geplaatste kinderen.
Op zijn vroegst drie maanden voor de startdatum bekijken wij of een kind geplaatst kan worden. Als uw kind binnen een termijn van drie maanden start kan direct bepaald worden of hij/zij geplaatst kan worden. Als uw kind later geplaatst wordt, zullen wij drie maanden voor de startdatum bepalen of hij/zij geplaatst kan worden. Als er drie maanden voor startdatum geen plek is, houden wij de aanvragen (opzeggingen/wijzigingen) in de gaten en informeren wij u wanneer er plek is vrij gekomen.
vakantieopvang
Hoe kan ik zien hoeveel vakantieweken ik in het contract heb staan?
In het Kindplanner ouderportaal kunt u onder het kopje ‘Contracten’ het contract downloaden. Hierin staat het aantal vakantieweken vermeld.
Hoe kan ik zien hoeveel vakantiedagen ik al heb afgenomen?
In het Kindplanner ouderportaal kunt u onder het kopje ‘Planning’ per maand bekijken hoeveel vakantiedagen u hebt afgenomen. Een niet afgenomen vakantiedag kunt u herkennen aan een wit vlak zoals aangegeven bij pijl 1. Een afgenomen vakantiedag kunt u herkennen aan een groen vlak zoals aangegeven bij pijl 2. Zo kunt u alle maanden doorlopen en de groene vlakken bij elkaar optellen. Zie voorbeeld.
Wat houdt ‘jaarlijks afrekenen’ in?
De vakantieopvang is gebaseerd op een vooraf afgesproken aantal vakantieweken x dagen per week. Als aan het einde van het kalenderjaar blijkt dat u meer vakantieopvang hebt afgenomen dan waarvoor u heeft betaald, dan worden deze dagen achteraf in rekening gebracht tegen het incidentele uurtarief. U mag deze uren opgeven bij de belastingdienst. De belastingdienst bepaalt of u recht hebt op kinderopvangtoeslag over de extra uren. Als halverwege het jaar blijkt dat u meer vakantieopvang heeft afgenomen/wil afnemen dan waar u op dat moment voor betaalt, kan het contract worden opgehoogd.
Moet ik betalen als mijn kind niet komt, maar ik hem wel heb opgegeven (vakantieopvang)
Ja, als u uw kind heeft aangemeld voor de vakantieopvang en deze dag na de sluitingsperiode annuleert, betaalt u voor deze dag. De kindplanning en personele planning zijn immers afgestemd op de komst van uw kind en de vaste lasten lopen ook door.
Moet ik de aanwezigheid in de vakanties doorgeven?
Ja, voor iedere vakantie dient u vóór de sluitingsperiode de gewenste opvangdagen voor die vakantie aan te vragen. Dagen die voor de sluitingsperiode zijn aangevraagd en in uw contract zijn opgenomen worden gegarandeerd goedgekeurd. Aanvragen voor dagen buiten het contract of aanvragen die na sluitingsdatum worden ingediend, worden goedgekeurd op basis van beschikbaarheid op de groep.
Waar vind ik een overzicht van de schoolvakanties en sluitingsdagen van de opvang?
Het overzicht van de schoolvakanties en sluitingsdagen van de opvang is te vinden op de websites van de IKC’s, maar vindt u ook hier.
Hoe vraag ik vakantieopvang aan?
Ieder jaar, maar uiterlijk vóór de sluitingsdatum voor iedere vakantie, dienen de gewenste vakantieopvangdagen aangevraagd te worden. Het aanvragen kan via het Kindplanner Ouderportaal of via de Kindplanner Ouderapp. Meer uitleg vindt u in deze handleiding.
Voor welke datum moet de vakantieopvang aangevraagd worden?
De vakantieopvang moet uiterlijk vóór de sluitingsdatum voor iedere vakantie worden aangevraagd. De sluitingsdatums staan in dit overzicht vermeld.
financieel
Waarom kan ik geen facturen inzien in het financieel overzicht in Kindplanner?
Het account van Kindplanner is gekoppeld aan het e-mailadres van de 1e verzorger. Aan de hand van deze gegevens is een debiteurnummer aangemaakt. De ouder die als 2e verzorger in het systeem staat heeft geen toegang tot het financiële overzicht in het ouderportaal.
Moet ik extra betalen voor een studiedag?
Als de studiedag valt op een dag waarop u naschoolse opvang (NSO) afneemt, worden er geen extra kosten in rekening gebracht voor de opvanguren tijdens de schooluren. Als de studiedag valt op een dag waarop u normaliter geen opvang afneemt óf op een dag waarop u alleen VSO afneemt, wordt er een dag(deel) in rekening gebracht tegen incidenteel uurtarief. Over deze extra uren kunt u kinderopvangtoeslag aanvragen.
Hoe worden de uren per maand berekend?
De uren per maand worden berekend door de eindtijd van school tot de ophaaltijd bij de NSO te berekenen en deze te vermenigvuldigen met 40 schoolweken. De uitkomst wordt gedeeld door 12 maanden.
Voorbeeld naschoolse opvang: er wordt opvang afgenomen op dinsdag. De school is uit om 14.30 uur en de ophaaltijd is 17.30 uur.
3 uur x 40 schoolweken = 120 uur per jaar
120 : 12 maanden = 10 uur per maand
De vakantie-uren per maand worden berekend door de openingstijden van de vakantieopvang te berekenen en deze te vermenigvuldigen met het aantal vakantiedagen dat u afneemt. De uitkomst wordt gedeeld door 12 maanden.
Voorbeeld vakantieopvang: er worden in 7 vakantieweken 2 dagen per vakantie afgenomen. De opvang is geopend van 07.30-18.30 uur.
7 weken x 2 dagen x 11 uur per dag = 154 uur op jaarbasis
154 : 12 maanden = 12,83 uur per maand
Voorbeeld naschoolse opvang: er wordt opvang afgenomen op dinsdag. De school is uit om 14.30 uur en de ophaaltijd is 17.30 uur.
3 uur x 40 schoolweken = 120 uur per jaar
120 : 12 maanden = 10 uur per maand
De vakantie-uren per maand worden berekend door de openingstijden van de vakantieopvang te berekenen en deze te vermenigvuldigen met het aantal vakantiedagen dat u afneemt. De uitkomst wordt gedeeld door 12 maanden.
Voorbeeld vakantieopvang: er worden in 7 vakantieweken 2 dagen per vakantie afgenomen. De opvang is geopend van 07.30-18.30 uur.
7 weken x 2 dagen x 11 uur per dag = 154 uur op jaarbasis
154 : 12 maanden = 12,83 uur per maand
Waarom betaal ik voor VO in maanden waarin geen vakantie valt?
De op te nemen vakantie-uren voor het gehele jaar worden verdeeld over 12 maanden. Zo betaalt u iedere maand een gelijk deel van de totale kosten en zijn er geen maanden waarin de kosten ineens heel hoog zijn (bijv. juli en augustus).
Waarom betaal ik iedere maand hetzelfde bedrag?
De berekening voor de verschillende opvangsoorten is gebaseerd op het aantal weken dat de opvang geopend is en wordt in 12 maanden gefactureerd. Hierdoor kunt u als ouder vooraf kinderopvangtoeslag aanvragen bij de Belastingdienst.
Moet ik betalen als mijn kind afwezig is door bijv. ziekte?
Ja, als uw kind een dag afwezig is, betaalt u voor deze dag. De kindplanning en personele planning zijn immers afgestemd op de komst van uw kind en de vaste lasten lopen ook door.
Waarom staan er nog oude tarieven in het contract?
In het originele contract staan de tarieven vermeld die ten tijde van het goedkeuren van het contract golden. Via het Kindplanner ouderportaal kunt u ook het huidige contract bekijken. In dit contract zijn de actuele tarieven vermeld.
Wat zijn de huidige tarieven?
De tarieven staan op de websites van onze IKC’s, maar vindt u ook hier.
Kan ik vooraf een berekening maken van de kosten voor de opvang?
Ja dat kan. Om de kosten voor kinderopvang voor uw persoonlijke situatie te berekenen, kunt u gebruikmaken van een handige rekentool. Deze tool biedt inzicht in de totale kosten, inclusief eventuele overheidsbijdrage en uw eigen bijdrage. Zo weet u precies waar u aan toe bent. De rekentool is te vinden op de websites van de IKC’s. U vindt hem ook hier.
incidentele dagen, ruildagen, studiedagen
Vallen studiedagen in mijn vakantiedagen contract?
De vakantieopvang geldt alleen voor de schoolvakanties. Studiedagen vallen hier niet onder.
Moet ik mijn kind opgeven voor een studiedag?
Het is belangrijk dat u tijdig doorgeeft of uw kind gebruik gaat maken van de opvang tijdens de studiedag. De BSO opent in principe als er vier of meer aanvragen zijn.
Wij houden alleen rekening met studiedagen van H3O-scholen.
Wij houden alleen rekening met studiedagen van H3O-scholen.
Hoe kan ik mijn kind opgeven voor een studiedag?
In het Kindplanner ouderportaal zijn de studiedagen weergegeven als een wit blok. Klik op het witte blok, dan rechtsboven op het groene rondje en kies dan voor doorgeven en daarna voor opslaan. Zie voorbeeld. De opvang tijdens de studiedag is nu aangevraagd. Deze aanvraag wordt in behandeling genomen door de pedagogisch medewerkers op de groep.
Kan ik een opvangdag ruilen?
Het is mogelijk om maximaal 2 ruildagen in de maand via KindPlanner aan te vragen. De ruildagen zijn een service en worden behandeld op basis van beschikbaarheid binnen de groep. Er bestaat geen garantie op het kunnen opnemen van ruildagen en er is geen recht op compensatie bij het niet kunnen inzetten van ruildagen. Ruildagen kunnen alleen binnen het kalenderjaar opgenomen worden;
Ruilen van dagen voor de BSO is alleen toegestaan binnen de opvangvorm (VSO alleen te ruilen voor VSO en NSO alleen te ruilen voor NSO). Het is bij de BSO niet mogelijk om studiedagen, feestdagen, margedagen, ziektedagen of vakantiedagen te ruilen met een dag in de schoolweken.
Het is voor de kinderdagopvang niet mogelijk om studiedagen, feestdagen die vallen in schoolvakanties, margedagen, ziektedagen of vakantiedagen te ruilen met een dag in de schoolweken. Indien een feestdag in de schoolweken en op de vaste opvangdag valt mag deze dag wel geruild worden met een dag in de schoolweken. Dagen in de schoolweken mogen geruild worden met dagen in de vakantieweken. Andersom mag dit niet.
Ruilen van dagen voor de BSO is alleen toegestaan binnen de opvangvorm (VSO alleen te ruilen voor VSO en NSO alleen te ruilen voor NSO). Het is bij de BSO niet mogelijk om studiedagen, feestdagen, margedagen, ziektedagen of vakantiedagen te ruilen met een dag in de schoolweken.
Het is voor de kinderdagopvang niet mogelijk om studiedagen, feestdagen die vallen in schoolvakanties, margedagen, ziektedagen of vakantiedagen te ruilen met een dag in de schoolweken. Indien een feestdag in de schoolweken en op de vaste opvangdag valt mag deze dag wel geruild worden met een dag in de schoolweken. Dagen in de schoolweken mogen geruild worden met dagen in de vakantieweken. Andersom mag dit niet.