‘Het is fantastisch! Leerkrachten, medewerkers en leerlingen van alle H3O-scholen kunnen vanaf deze zomer hun grenzen gaan verleggen. De aanvraag van Stichting H3O voor een Erasmus+ accreditatie is goedgekeurd!’ Karin Schilders (links op foto) en Karin Paarlberg (rechts op foto), coördinatoren internationalisering op het H3O Insulacollege Havo/VWO, zijn zielsgelukkig: ‘De voorbereiding was intensief, maar we zijn ontzettend trots dat Stichting H3O tot een van de ongeveer 100 organisaties in Nederland behoort met een Erasmus+ accreditatie op zak.’
Wereldburgerschap, Engels en Digitale Transitie
De accreditatie bevestigt dat we beschikken over de kennis en kunde voor hoogwaardige leermobiliteitsactiviteiten. Met het programma kunnen nu alle leraren van H3O in Europa op pad gaan voor een hoogwaardige verdieping van hun vakkennis. Voor zowel de PO en VO leerlingen van H3O is het nu mogelijk om digitale en fysieke projecten in Europa op te zetten. De accreditatie is een erkenning en stelt scholen in staat stelt eenvoudiger budget te krijgen en hun internationale activiteiten verder uit te bouwen.
Wereldburgerschap, Engels en Digitale Transitie
Ook Frans Cornet (midden op foto), bestuurder bij Stichting H3O, is verheugd: ‘Voor H3O betekent dit dat vanaf 1 juni 2022 alle leerkrachten, medewerkers maar ook leerlingen op onze primair -en voortgezet onderwijs locaties, uit verschillende boeiende trainingen en reizen kunnen kiezen om zich verder te ontwikkelen.’ Karin Paarlberg vult aan: ‘Het gaat om trainingen gericht op Wereldburgerschap, Engels en Digitale Transitie. Het aanbod is inmiddels via een speciale menukaart met ‘internationale gerechten’ aan onze collega’s en leerlingen gepresenteerd én enthousiast ontvangen.’
Verdere internationalisering scholen en leerlingen
‘We hopen dat we veel aanvragen ontvangen’, aldus Karin Schilders, ‘want de eerste studiereizen staan al voor komende zomer gepland.‘ Eenmaal terug op de school worden de bevindingen geëvalueerd en gedeeld met collega’s. Het geleerde wordt toegepast in de lessen en opgenomen in het curriculum. Frans Cornet: ‘Deze internationaal opgedane kennis, ervaring en inspiratie zijn ontzettend waardevol voor het onderwijs en dragen bij aan de verdere internationalisering van onze scholen en leerlingen.’